MUO se zahalí do nového vizuálního stylu. Inspiraci poskytlo i plánované SEFO

Muzeum umění Olomouc bude mít nové logo a celkový vizuální styl. Má vyjadřovat podstatu Muzea umění – spojení starého a moderního, kulturního dědictví minulosti i živého umění. Nový vizuální styl vypracovala trojice grafických designérů Anežka Hrubá Ciglerová, Nikola Wilde a Richard Wilde, kteří zvítězili v soutěži pořádané pro Muzeum umění renomovanou společností Czechdesign.

„S logem, které doposud užíváme a které vytvořil náš skvělý grafik Petr Šmalec, jsme byli spokojeni. Jenže jsme měli jen logo, chyběl ucelený vizuální styl, který by naši instituci reprezentoval v celé její šíři. Soutěžícím jsme proto dali dvě možnosti: dopracovat vizuální identitu se současným logem, nebo vytvořit zcela nový systém,“ uvedl ředitel Muzea umění Olomouc Ondřej Zatloukal a pokračoval: „Vítězové zvolili druhou variantu. Jejich návrh s nimi ještě drobně dolaďujeme, ale jako celek splňuje naše požadavky na sdělnost, estetiku i určitou exkluzivitu, protože s novým vizuálním stylem získáváme i naši vlastní originální abecedu a číselnou řadu.“

Grafičtí designéři si jako základní koncepční východisko zvolili architektonické řešení budovy Arcidiecézního muzea i budoucího SEFO. „Pro nás je to spojení okamžiku, kdy se historie protíná se současností, ale hranice mezi historií a současností je přitom jasně čitelná. Vysvětlit to lze třeba prostřednictvím typografie – k historickému lomenému písmu jsme přiřadili moderní grotesk,“ vysvětluje grafický designér Richard Wilde. Základní barevnou kombinaci pak utváří černá a bílá doplněná o hřejivě šedou. „Výchozí barevnost pak doplňuje proměnlivá paleta barev, která je například na plakátě daná barevností použitého uměleckého díla,“ doplňuje Anežka Hrubá Ciglerová.

Muzeum umění Olomouc se při výběru grafického studia obrátilo na společnost Czechdesign, která má s obdobnými projekty velké zkušenosti. „Vypsali jsme otevřenou výzvu, do níž se přihlásily desítky zájemců. Následně jsme doporučili pět týmů designérů, kteří byli vzhledem k předchozím zkušenostem do soutěže vyzváni. Jeden z nich sice těsně před odevzdáním soutěžních návrhů odstoupil, přesto bylo velmi obtížné vybrat ten nejlepší,“ říká Jana Vinšová, ředitelka společnosti Czechdesign. 

Pro Muzeum umění Olomouc je nový vizuální styl, který bude v následujících měsících implementovat do svých materiálů, celkem osmou proměnou v jeho sedmdesátileté historii. Nyní využívá muzeum jednoduché bílé logo MUO na tyrkysovém podkladu vytvořené v roce 2014 grafickým designérem a zaměstnancem muzea Petrem Šmalcem, který byl zapojen do celého procesu soutěže na nový vizuální styl muzea.

Související články

Nejčtenější

Rybáři se chystají. Na co se těšit při letošních výlovech?

Polovina října patří samozřejmě výlovům rybníků. Příští víkend rybáři nahodí sítě na dvou místech v Olomouckém kraji. V sobotu a v neděli proběhne výlov Hradeckého rybníka v Tovačově,...

Jízdou ohrožují i děti. Město použije peníze z pokut na jejich aktivity

Jedna z obcí na Šumpersku se rozhodla peníze z pokut využít pro místní děti. Peníze z dopravních přestupků, které vybere městská policie v Hanušovicích,...

AFO pro mě byla láska na první pohled, říká Eva Navrátilová

Festival Academia Film Olomouc (AFO) představí řadu novinek. Tématem letošního ročníku bude paměť. Od redaktorky festivalového zpravodaje až na pozici ředitelky celého festivalu. Eva...

Makrelománie: Kde se vzala rybí pochoutka a kam na ni v létě zajít?

Je teplý letní večer, sedíte s přáteli u piva a u toho nesmí chybět vůně opékané makrely. Kde se ale marinovaná pochoutka na Olomoucku...

Nejnovější

Minimlékárna sbírá ocenění. Sýr Seničan nebo jogurt Hanáček táhnou

Zemědělské družstvo Senice na Hané se může pochlubit hned několika výrobky, které hrdě nesou označení Regionální potravina Olomouckého kraje nebo Výrobek Olomouckého kraje. Velkou...

Máte svůj oblíbený přírodní skvost nebo destinaci v kraji? Olomoucký kraj shání tipy

Olomoucký kraj také letos v těchto dnech přijímá návrhy na nominace do ankety Ceny Olomouckého kraje za přínos v oblasti cestovního ruchu, a to v...

Jízdou ohrožují i děti. Město použije peníze z pokut na jejich aktivity

Jedna z obcí na Šumpersku se rozhodla peníze z pokut využít pro místní děti. Peníze z dopravních přestupků, které vybere městská policie v Hanušovicích,...

Odvaž se, přihlas se! Hledáme Radiotalent. Vítězové si rozdělí promo balíčky za 400 tisíc korun.

Právě v těchto dnech startuje 7. ročník prestižní celostátní soutěže Radiotalent aneb Objev roku Radia Haná. Muzikanti ve třech žánrových kategoriích mohou zaujmout porotu i...

Komerční obsah

Minimlékárna sbírá ocenění. Sýr Seničan nebo jogurt Hanáček táhnou

Zemědělské družstvo Senice na Hané se může pochlubit hned několika výrobky, které hrdě nesou označení Regionální potravina Olomouckého kraje nebo Výrobek Olomouckého kraje. Velkou...

Máte svůj oblíbený přírodní skvost nebo destinaci v kraji? Olomoucký kraj shání tipy

Olomoucký kraj také letos v těchto dnech přijímá návrhy na nominace do ankety Ceny Olomouckého kraje za přínos v oblasti cestovního ruchu, a to v...

Odvaž se, přihlas se! Hledáme Radiotalent. Vítězové si rozdělí promo balíčky za 400 tisíc korun.

Právě v těchto dnech startuje 7. ročník prestižní celostátní soutěže Radiotalent aneb Objev roku Radia Haná. Muzikanti ve třech žánrových kategoriích mohou zaujmout porotu i...

Po tříleté odmlce je Prostějovský ples zpět, tentokrát i s kapelou SLZA

Společenský dům Prostějov zaplní už tuto sobotu 24. února významná plesová událost. Od devatenácti hodin až do brzkého rána můžete tančit a užívat si...